Ühel päeval poolitab Peremetsas muretult elutseva puugikogukonna taevast langenud Kuldne Müür. Tundmatu päritolu ja teadmata eesmärgiga metalne eesriie jätab pooled puukidest vangi Pealinna, teise poole Peremetsa. Kahele poole müüri jäänud lülijalgsetel tuleb ootamatus olukorras asutada oma eraldiseisvad puugivabariigid, välja selgitada Kuldse Müüri päritolu ning paika panna plaan edasiseks tegutsemiseks.
“Puugi protsess” on mõtteline järg Cabaret Rhizome’i otsustusprotsesse käsitlevale teosele “Otsuse anatoomia”. Lavastus suundub kollektiivsete otsuste käsitlemise juurest edasi, uurima koostöömehhanisme seoses selliste mõistetega nagu indiviid, vastutus, motiveeritus, usaldus, hierarhia, efektiivsus ja strateegia.
Kuidas see kõik toimub?
Iga etendust külastav vaataja kontrollib oma mängunupuga üht ekraanil siblivat digitaalset puuki. Publikust moodustuvas puugikollektiivis lasub igal osalejal vastutus lahendada mängulauaks olevatel ekraanidel serveeritavaid ülesandeid. Kaheks meeskonnaks poolitatud publikul tuleb ülesandeid sooritada vastaspoolest kiiremini, seeläbi ka edukamalt. Mõistagi ootab edukamat puugivabariiki protsessi lõpus ligipääs millelegi erilisele.
Mänge siduvaid lugusid Peremetsast ning puugitsivilisatsiooni tõusust ja langusest esitab vaatajaile elukogenud puuk, keda kehastab küünemustasuuruseks kahandatud näitleja Mart Müürisepp.
Arvutimängulises mõistuloos “Puugi protsess” jõuab lugu teatrikülastajani lisaks sõnale ka läbi käegakatsutava kogemuse. Mikstuurina teatrist ja arvutimängust jätkab lavastus Cabaret Rhizome’i ekspeditsiooni tehnoloogia ja kollektiivsete rituaalide ühisaladele.
Puuk MART MÜÜRISEPP
Näitejuht LOORE MARTMA
Mängude programmeerija KARINA KORSGAARD JENSEN
Videokunstnik MART MÄNNIK
Kostüümikunstnik JOONAS R. PARVE
Illustraator FRED KOTKAS
Lavastaja, tehniline režissöör ja tekstide autor JOHANNES VESKI
Esietendus festivalil DRAAMA 2017 Tartu Erinevate Tubade Klubis